Hoe kan ik helpen?

MIJN EXPERTISE

Bij alles wat ik doe gaat het om toevoegen van waarde en het behalen van succes. Mijn strategische aanpak en uitvoering op tactisch of operationeel niveau brengt organisaties verder.

Onderzoek

Gedragsanalyse en inzichten naar boven krijgen waarom een doelgroep iets wel of niet doet. Door pijnpunten, angsten en gewoontes te beschrijven kan je achterhalen waar mensen wel op zitten te wachten en toepassen op jouw product of dienst. En dit testen om te zien of het werkt!

Conceptontwikkeling

Wat kunnen we ontwikkelen voor onze doelgroep waar ze wel op zitten te wachten en volledig aansluit bij het merk en de strategie van de organisatie. Het hele concept, van idee tot product, van brainstorm tot campagne, van gedragsontwerp tot gedragsverandering.

Gedragspsychologie geeft inzicht in hoe mensen keuzes maken en hoe je deze kunt beïnvloeden. Door deze kennis toe te passen in een creatief concept, ontwikkel je onderscheidende ideeën die daadwerkelijk leiden tot gewenst gedrag. Het geeft je een voordeel zonder daarvoor grote innovaties of technologische investeringen te hoeven doen.

Strategie en Campagne

Om een missie daadwerkelijk tot leven te brengen, is het van belang dat we allemaal goed weten waar een onderneming voor staat. Niet alleen voor klanten, maar ook voor collega's en andere belangrijke stakeholders.

Een organisatie/merk komt pas echt tot leven als het door iedereen wordt uitgedragen! Ik help graag met het neerzetten van een merkstrategie om de merkbekendheid, merkvoorkeur of merkoverweging te vergroten. Met merkpijl en passende merk en klantwaarden. Maar ook een marketingstrategie met campagnestrategie en de juiste product- en serviceproposities.

Online

Of het nu gaat om sales of marketing, het doel is hetzelfde. Marketing is gericht op een breed publiek en sales het creëren van een persoonlijke touch of verbondenheid. Marketing zorgt voor zichtbaarheid en helpt de verkoop. Het is wel belangrijk om de verschillende kanalen te kennen. En de online mogelijkheden goed te beheersen. Ik help graag met mobile advertising, social advertising, contentmarketing, influencing marketing, native advertising, online bannering, viral marketing, marketing automation, geofencing en Retargeting.

Sales

De ervaring leert dat Wat marketing bedenkt niet altijd aansluit op wat sales wil. Belangrijk om sales in een vroeg stadium mee te nemen in de ontwikkelingen en inzichten vanuit de organisatie om ervoor te zorgen dat iedereen dezelfde waarden deelt. Het spreken van dezelfde taal. Waardoor je mensen kunt overtuigen om je idee, product of service te kopen of te omarmen.

Daarnaast zijn veel bedrijven voor een groot deel van hun resultaten afhankelijk van een beperkte groep klanten. Wat ze met elkaar gemeen hebben is, dat ze een hoge bijdrage leveren aan de omzet en winstgevendheid, waardevolle referentieklanten zijn en innovatie stimuleren. Dit besef is erg waardevol!

Doelgroep herkenning

Goede inzet van marketing over alle kanalen kost veel geld als je niet goed weet wie je klant is of waar je klant zich begeeft. De basis begint bij het inzichtelijk hebben wie je klant is en waar hij zich begeeft. Met een digitaal of fysiek marktinformatierapport/ dashboard breng ik op basis van socio-demografische kenmerken op postcode en huisdeur niveau in kaart waar je klant zich begeeft en waar hij gevoelig voor is. Zo breng je focus aan en hoef je niet te schieten met hagel. Je basis staat en bespaart veel geld!

Toetsing

Spiegelen van een idee of concept is ontzettend belangrijk voor succes. Je bent van harte welkom om te komen sparren over je idee. Je krijgt een nieuw perspectief op jouw uitdaging vanuit gedragspsychologie en scherpte in eventuele valkuilen of opportunity's. Misschien kom je wel tot een nieuw gedragsontwerp!